You are in:

Murano glass putto - Pino Signoretto - Italy 1980s

Beautiful ivory lattimo glass sculpture of a putto wrapped in the coils of a snake. This work of art was created by Pino Signoretto, one of the greatest contemporary glass masters who, after working with great artists from Murano such as Alfredo Barbini, Livio Seguso and Ermanno Nason, opened his own studio where he created works exhibited all over the world. He knew traditional techniques but went further, using glass as a sculptural material for the creation of unique and particular objects. The vase bears the artist's engraved signature at the base.
AVAILABLE
See the value
  • 3 visitors are looking at this object
  • 2 requests for this object
  • Height

    cm 14,50

  • Lenght

    cm 21,00

  • Epoch

    1980s

  • Origin

    Venice

  • Material

    Murano glass

  • Artist

    Pino Signoretto

  • Category

    Murano

Read the Conditions of sale

Online sale Murano glass putto - Pino Signoretto - Italy 1980s

172 voti
5
  • Fast shipping in only 5 days
  • Recommended for a gift
Certified object
"Passione Antiqua"
ARE YOU LOOKING FOR FUTHER INFORMATION? WE ARE AT YOUR SERVICE

You may also like...

Any doubts? Read the answers to the most common questions

Is this object certified?

The items that you find in our website and in our store have been carefully analized and examined. By signing the warranty of an object at the moment of the sale we are able to certify it, thanks to our experience. Moreover, you are given the chance to change the item at any time after the sale - without time limits - since we are sure about the quality of our objects.

The opinions of our clients
21/11/2025 by Vittorio 5

Ho acquistato, online, due gioielli. Lo Staff di Passione Antiqua è disponibile, gentile e professionale. Spedizione coerente con i tempi del corriere. I due gioielli sono meravigliosi, molto più che le foto dal loro sito. Per quanto mi riguarda, un'esperienza molto positiva.

Gentile Vittorio, la ringraziamo di cuore per le splendide parole e per aver condiviso la sua esperienza con noi. Sapere che i gioielli hanno superato le aspettative e che il nostro servizio è stato all’altezza è per noi motivo di grande soddisfazione. Saremo lieti di accoglierla nuovamente, online o in negozio, per continuare a condividere la passione per i gioielli antichi. Un cordiale saluto, Il Team di Passione Antiqua

29/10/2025 by Valeria 5

Con Passione Antiqua ho scoperto il mondo dei gioielli che hanno una loro storia, che appartengono a un'epoca, che hanno un'anima e un valore che va ben oltre la quotazione. Questi preziosi vanno portati "con disinvoltura", come insegna Simone, ma anche con gioia, con il rispetto che si deve alle cose belle e senza tempo, con gratitudine di indossare un'emozione, non solo un ornamento.

Carissima Valeria, con piacere leggiamo le sue parole, siamo fermamente convinti che i bei gioielli, quelli storici e ben fatti possano ancora raccontare il gusto e la sensibilità della persona che li porta, farlo con disinvoltura è il modo migliore par dar loro nuova vita e vitalità, i preziosi poi ci sanno ripagare di ottime sensazioni e buon umore... Tutto lo Staff la attende presto ad Abano